Ofertă de Primăvară! 10% Extra Reducere la TOATE PRODUSELE, stoc limitat! Folosește codul 10PROMO Vezi Produse

sanatatea ochilor

Cum sa-ti pastrezi vederea buna indiferent de varsta: Alimente si nutrienti benefici pentru sanatatea ochilor

Sanatatea ochilor este extrem de importanta pentru a te bucura de o buna calitate a vietii. La fel ca alte organe ale corpului uman, ochii au un rol esential pentru sanatate. Timpul indelungat petrecut in fata calculatorului sau a altor dispozitive electronice, alimentatia saraca in nutrienti, precum si inaintarea in varsta, sunt factori de risc care afecteaza acuitatea vizuala si sanatatea ochilor pe termen lung.

Conform statisticilor, intre anii 2010 si 2050, numarul persoanelor afectate de boli oculare se poate dubla, motivul principal fiind orele nesfarsite petrecute in fata calculatorului, telefonului sau televizorului.

In prezent, in fiecare an, milioane de oameni se prezinta la oftalmolog cu probleme oculare. Unele pot duce la pierderea completa a vederii, in timp ce altele pot fi corectate cu ajutorul lentilelor de contact sau al ochelarilor.

Este adevarat ca pe masura ce imbatranim, vederea se deterioreaza, insa exista metode prin care vederea poate fi imbunatatita si protejata. Chiar si micile schimbari in stilul de viata, cum ar fi purtatul ochelarilor de soare, alimentatia bogata in antioxidanti si vitamine, precum si controalele oftalmologice regulate, pot ajuta la protejarea ochilor si la prevenirea problemelor de vedere de mai tarziu.

Cuprins:

Alimente si nutrienti benefici pentru o vedere mai buna

alimente si nutrienti pentru ochi

Sistemul vizual este complet dezvoltat pana la varsta de 20 de ani. Incepand cu aceasta varsta, este important sa stabilesti obiceiuri care sa-ti mentina pe toata durata vietii sanatatea ochilor. Intre 40 si 65 de ani, ochii pot trece prin schimbari care influenteaza acuitatea vizuala. Ca de exemplu, unii oameni pot observa ca trebuie sa tina mai departe de ochi telefonul, ziarul sau cartea pentru a vedea mai clar scrisul.

De aceea, preventia este esentiala, astfel incat sa iti mentii o vedere agera chiar si odata cu inaintarea in varsta.

Afla in continuare care sunt cele mai importante alimente si nutrienti pentru sanatatea ochilor:

  1. Acizii grasi omega-3

Acizii grasi omega-3 sunt esentiali pentru dezvoltarea normala a vederii, inca din perioada intrauterina a bebelusilor. Ulterior, pe tot parcursul vietii, un consum regulat de acizi grasi omega-3 este important pentru functionarea normala a creierului, inimii si a vederii. Mai mult decat atat, acizii grasi omega-3, in special DHA din uleiul de peste, contribuie la mentinerea sanatatii ochilor si la dezvoltarea abilitatilor de citire si invatare.

Acizii grasi omega-3 DHA si EPA sunt parte importanta pentru functionarea normala a retinei si a dezvoltarii acesteia. Avand in vedere ca nu sunt produsi in mod natural de catre organism, acestia trebuie obtinuti prin intermediul alimentatiei si a suplimentelor alimentare.

Iata cateva alimente bogate in acizi grasi omega-3:

  • Pestele gras – somon, ton, macrou, sardine, hering
  • Uleiuri vegetale – ulei de in si de seminte de canepa
  • Seminte de chia
  • Fructe de mare.
  1. Vitamina A

Vitamina A este un antioxidant care impiedica procesul de degenerare a corneii si retinei, contribuind astfel la protejarea ochilor si la mentinerea unei vederi bune. O alta functie importanta a vitaminei A pentru ochi este sprijinirea vederii la lumina scazuta. Aceasta este necesara pentru formarea rodopsinei, un pigment fotosensibil prezent in celulele retinei care asigura o vedere optima la intuneric.

Consumul adecvat de vitamina A contribuie semnificativ la mentinerea integritatii si functionarii normale a tesuturilor din globul ocular, inclusiv a corneei si conjunctivei.

Introdu in alimentatia ta zilnica urmatoarele alimente pentru a te bucura din plin de beneficii vitaminei A:

  • Legume de culoarea verde inchis sau galben – morcovi, spanac, patrunjel, cartofi dulci, mazare, mango, portocale
  • Ficat de vita
  • Galbenus de ou.

3. Vitamina C

Degenerescenta maculara care apare frecvent odata cu inaintarea in varsta este o afectiune oculara care poate duce la pierderea vederii centrale. Vitamina C are proprietati antioxidante puternice care reduce daunele cauzate de stresul oxidativ si inflamatia, responsabile de aparitia degenerescentei maculare.

Totodata, vitamina C ajuta la mentinerea sanatatii vaselor de sange si a mucoasei ochilor, cee ace poate contribui la prevenirea uscaciunii oculare si a altor probleme oftalmologice asociate cu deteriorarea vaselor de sange si a mucoasei.

Printre alimentele bogate in vitamina C se afla:

  • Citricele
  • Catina
  • Macesele
  • Legume cu frunze verzi
  • Patrunjelul
  • Ardei rosu
  • Rosiile
  • Capsune
  • Pepene
  • Ananans
  • Fructe de padure
  • Telina
  • Conopida.
vitamina c

4. Vitamina E

Vitamina E este un antioxidant puternic cu multiple beneficii pentru sanatatea ochilor si mentinerea unei vederi sanatoase. Aceasta ajuta la neutralizarea radicalilor liberi si la protejarea celulelor ochilor de daunele stresului oxidativ. Actiunea sa antioxidanta contribuie semnificativ la prevenirea deteriorarii retinei si a altor tesuturi oculare din cauza factorilor de mediu sau de imbatranire.

De asemenea, vitamina E este benefica pentru sanatatea vaselor de sange din ochi si contribuie la mentinerea unei bune circulatii sanguine din tesutul ocular. Aceasta functie este esentiala pentru prevenirea si tratarea afectiunilor oculare asociate cu deteriorarea vaselor de sange, cum ar fi retinopatia diabetica si glaucomul.

Pentru a te bucura de beneficiile vitaminei E, introdu in alimentatia ta zilnica alimente bogate in vitamina E precum:

  • Nuci si seminte – migdale, alune de padure, seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac
  • Uleiuri vegetale – ulei de masline si ulei de floarea-soarelui
  • Avocado
  • Legume cu frunze verzi
  • Broccoli
  • Peste gras – somon si ton
  • Fructe de padure
  • Kiwi. 

5. Zeaxantina si luteina

Zeaxantina si luteina sunt antioxidanti care au capacitatea de a absorbi lumina albastra care provine de la ecranele dispozitivelor electronice precum tableta, telefon si televizor. Astfel, efectele negative ale luminii albastre asupra ochilor sunt diminuate prin consumul acestor antioxidanti.

Conform studiilor, alimentatia bogata in luteina si zeaxantina poate incetini degradarea vederii.

Iata care sunt cele mai importante surse alimentare bogate in:

  • Luteina – spanac, kale, dovleac, salata verde, fistic, galbenus de ou, sparanghel, patrunjel
  • Zeaxantina – porumb, galbenus de ou, praz.

De asemenea, luteina si zeaxantina pot fi administrate cu ajutorul suplimentelor alimentare.

Nutrienti esentiali pentru sanatatea ochilor

Vistaina – Supliment conceput special pentru mentinerea unei vederi sanatoase.

Prețul inițial a fost: 113,33 lei.Prețul curent este: 72,65 lei. TVA inclus

Mai puțin de 2,42 lei per zi de tratament!

Ometrix – 5 surse naturale de acizi grasi Omega 3,6,9 : Contribuie la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare și protejarea inimii.

Prețul inițial a fost: 93,74 lei.Prețul curent este: 60,09 lei. TVA inclus

Mai puțin de 2,00 lei per zi de tratament!

Elementale - Suplimente naturale

Vitamina E 400 UI – 60 gelule

Unul dintre cei mai puternici și eficienți antioxidanti naturali – Fabricat în Spania

100% NATURAL

Prețul inițial a fost: 79,00 lei.Prețul curent este: 41,25 lei. TVA inclus

Mai puțin de 1,37 lei per zi de tratament!

Vitamine și Antioxidanți

Cerol C – 1000 Mg – Extract De Acerola

Supliment nutritiv cu conținut ridicat de Acerola, sursă 100% naturală de Vitamina C – Fabricat în Spania

100% NATURAL, VEGAN

Prețul inițial a fost: 82,00 lei.Prețul curent este: 39,00 lei. TVA inclus

Mai puțin de 1,30 lei per zi de tratament!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *